Olen töissä eräässä Ravintokeskuksessa, ravintotyöntekijänä. Tosin teen myös pääsääntöisesti kokin töitä. Välillä tai nykyaan useamminkin, tunnen kuinka ei haluaisi mennä töihin. Onko se ensi oire työuupumuksesta? Työpaikassani valmistetaan kotipalveluaterioita ja muille asiakkaille sitten lämmintä ruokaa: Luonas, päivällinen ja olemme auki joka päivä, vuoden jokaisena päivänä. Meille pyhä päivä ei tarkoita automaattisesti vapaa päivää. 

Olen työskennellyt täällä reilu 2 vuotta ja siitäkin jo vakinaisena reilu vuoden. "Kesätöihin" menin ja sinne tielle jäin. Tämän reilun kahden vuoden aikana työnkuvamme ovat muuttuneet useita kertoja. Ja taas ne muuttuvat. Olen jännittäjä, hermoilija jne. Kestän painetta kyllä, mutta uuden oppiminen on aina jännittävää. Ja lisätään siihen vielä se, että työilmapiiri töissämme ei ole se parhain asia. Jos kysyt jotain, joltakin joka on ollut vuosia tai tehnyt vuosia kyseisiä asioita, olettaisi että he neuvoisivat? Vai mitä? Mutta meillä näin ei ole, voi olla että saat vastauksen tai sitten et. Olet käytännössä siis yksin. Ja kuka sua sitten neuvoo? No ei kukaan. 

Nyt viikonloppuna palaan siihen osaan jota haluaisin tällä hetkellä tehdä töissä, siis ihan oikeasta haluaisin joskus laittaa kokkiaivot narikkaan ja vaan tiskata. 

Tiistaina mulle tulee sellainen vuoro eteen jota en ole tehnyt, jos en pärjääkkään. Ei sitä voi olla miettimättä.. Paineen sietokykyä mulla on, se ei oo se juttu. Mutta jännittää.